wtorek, 16 lutego 2016

Wolnowar 3: Bigos zwyczajnie pyszny

 

Przepisy na bigos z wolnowaru nie wnosi niczego nowego... ale wyszedł tak pyszny i łatwy w przygotowaniu, że nie chciałabym robić już innego.

W wolnowarze o pojemności 3,5 l zmieściłam:
- 1,5 kg kapusty kiszonej

- 0,3 kg chudej karkówki (tłuste kawałki odkroiłam)
- 0,3 kg wołowiny
- laska suchej, dobrej kiełbasy
- 2 cebule
- 4-5 dkg grzybów suszonych
- 3 liście laurowe
- 4 ziela angielskie
- pół łyżeczki soli i pieprzu, 1 łyżeczka słodkiej papryki
- 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego


Grzyby zalałam wrzątkiem. Mięso i kiełbasę pokroiłam w duże kawałki, cebulę w pióra. Kapustę wypłukałam 2 razy (kiszona kapusta przyrządzona w wolnowarze jest kwaśniejsza niż gotowana w zwykłym garnku).
Rozgrzałam wolnowar na poziomie high (2) i włożyłam pokrojone w kostkę (surowe) mięso, kiełbasę oraz cebulę i przyprawy. 1,5 h później dorzuciłam kapustę i odsączone grzyby, wszystko przemieszałam i przestawiłam wolnowar na poziom low (1), po 4 godzinach zalałam wszystko przecierem pomidorowym rozmieszanym w 1/2 szklanki wrzątku, całość przemieszałam. I już więcej nie zaglądałam do garnka... Od włożenia kapusty bigos gotował się 10 h.
Bigos gotowany w wolnowarze nie wydziela tak intensywnego zapachu gotowanej kapusty jak w zwykłym garnku, to jest duży plus :)

Smacznego :)


1 komentarz:

drukuj