poniedziałek, 26 grudnia 2016

Klopsiki rybne pieczone w piekarniku



Klopsiki z piekarnika - rewelacyjne, na stałe wejdą do moje menu. Idealny przepis na święta.

Potrzebujemy:
- 1/2 kg filetów rybnych bez skóry (u mnie polędwica z dorsza)
- 1/2 szklanki bułki tartej
- 1 jajko
- 1 czubata łyżka miękkiego masła
- 1 cebula drobno posiekana
- 2 łyżki posiekanego koperku lub zielonej pietruszki
- 2 łyżki posiekanego szczypiorku
- sól, pieprz
- 2 łyżki oleju - idealny bazyliowo-cytrynowy

Filety rybne myjemy, osuszamy i mielimy (ja używam do tego blendera). Dodajemy pozostałe składniki (oprócz oleju) i wyrabiamy całość na gładką masę.

Blaszkę do pieczenia delikatnie smarujemy olejem. Formujemy klopsiki i lekko spłaszczamy, układamy na blaszce i wierzch smarujemy olejem. wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200°C na 25-30 minut. W połowie pieczenia przewracamy na drugą stronę.

Moje klopsiki zostały podane na pikantnych warzywach:
- czerwona i zielona papryka pokrojone w małą kostkę
- 1 duży por pokrojony w talarki
- puszka pomidorów w całości
- sól, pieprz, ostra papryka, tymianek
- 2 ząbki czosnku
- 1 trawa cytrynowa
- 2 łyżki oleju bazyliowo-cytrynowego

Por i papryki podsmażamy na oleju - około 10 minut, dodajemy trawę cytrynową, puszkę pomidorów i podsmażamy następne 10 minut pod przykrywką (co jakiś czas mieszając. Przyprawiamy.

Klopsiki podajemy ułożone na warzywach. Moje danie było przygotowane wcześniej na Wigilię, przed podaniem zapiekłam całość w 180°C 10 minut.




Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

drukuj